Nieuw Platform om elkaar te helpen!

Hulpvragen en hulpverleners op 1 plek bijelkaar

Nederlanders die in het buitenland wonen helpen elkaar vaak met praktische zaken, maar vooral ook tijdens een crisis. Om de impact van het Coronavirus te beperken kunnen we ook nu iets voor elkaar betekenen. Denk hierbij aan;

Boodschappen doen voor mensen, ouderen of mindervaliden bezoeken, medicijnen ophalen, de hond uitlaten, onderdak of hulp bieden aan gestrande mensen, tuin sproeien (van mensen, elders in lockdown), kinderopvang etc.

Daarnaast kunnen Nederlandse emigranten, expats en studenten dit platform ook gebruiken om elkaar in een bepaald land te ondersteunen in praktische en sociale zaken. Stel je hulpvraag, gerelateerd aan het wonen in het buitenland, op dit platform of meld je aan om hulp aan te bieden. Denk hierbij aan;

• Administratie (hulp bij invullen formulieren)
  • Fiscaal (hulp bij belasting/aow/pensioen)
  • IT (DigiD App, Overheidswebsites, Bewijs van in Leven zijn)
  • Vertalingen
  • Gezondheidszorg (Zorginstelling, dokter, ziekenhuis)
  • Counseling/advies (heimwee, scheiding, overlijden partner)
  • Bouwen en verbouwen (wetgeving, renovaties)
  • Huis/dieren oppas
  • Hulp bij vinden van accommodatie
  • En meer….

Organisaties

Een Nederlandse vereniging, stichting of club, in het buitenland, kan zelf een organisatie aanmaken op het platform. Een organisatie kan zelf een oproep voor vrijwilligers plaatsen of leden kunnen hulp vragen en/of hulp aanbieden.

Op deze manier kun je hulpzoekers en hulpaanbieders het beste in kaart brengen en eenvoudig beheren.