Max Nebig

Voorzitter

Geboren op 27 mei 1946 te Amsterdam. Getrouwd met Jocelyne Mézière en trotse pater familias van drie dochters en een zoon met aanhang en drie kleinkinderen.
Ruim veertig jaar werkzaam geweest in de bloemen en plantenexport.
In 2008 geëmigreerd naar Zuid Frankrijk en woonachtig in een klein wijndorpje niet ver van Perpignan.
Sinds 2010 gepensioneerd.
Lijfspreuk: Carpe Diem!

Henk Klee

Secretaris

Henk Klee (1948, Den Haag), onvolwaardig timmerman, bouwkundig ingenieur/architect & organisatiekundige. Oprichter van – inmiddels ter ziele – internationaal adviesbureau en opleidingsinstituut FMH uit Hilversum en later Amersfoort, een van de grondleggers van de facility management-professie eind jaren zeventig. (Ja, vorige eeuw, moet er tegenwoordig ook bij, sorry). Even creatief, empathisch en vol van humor en positiviteit als ongeduldig, soms ietwat te ‘gevoelig’ en nog ietwatterigger gepassioneerd, als het gaat om goeie dingen voor aardige mensen te willen bereiken. Vrijwel vanaf de start enthousiast participerend deelnemer aan de NIHB Facebook-buurtgemeenschap en sedert een jaar met Antonietta en Max betrokken bij de transitie van een gezelligheidsclub naar óók een belangenbehartigingsorganisatie voor alle Nederlanders buiten de grenzen, hoe en waar dan ook onderling verbonden. Stelt zich ten doel dat al die Nederlanders, die ongedwongen of geforceerd, de liefde volgend of de regelzucht ontsnappend, zich grenzeloos verspreid hebben, onvoorwaardelijk alle rechten en plichten verbonden aan het Nederlanderschap, op aan hun situatie aangepaste condities, kunnen blijven behouden. En oh ja: heeft soms ook last van te lange zinnen construeren. Kan as’t-mot ook klip en klaar duidelijk maken waar ’t op staat.

Antonietta Sgherzi

Penningmeester

Geboren in Den Haag in 1966, dochter van een Italiaanse vader en een Nederlandse moeder. In 1993 vertrokken naar de Franse Alpen, vervolgens Zuid-Frankrijk, Canada (Vancouver, BC) en nu al weer meer dan vijf jaar in het VK. Ik heb twee zonen en een Engelse partner. Werkervaring in toerisme, IT-support, backoffice/administratie en webdesign. Gewerkt o.a. bij IBM, ESSO, Philips, Digital, CMG en T-Systems als secretaresse, computer technician, IT-consultant en IT-supportanalist. Verschillende eigen bedrijven gerund met mijn partner in toerisme en horeca, waaronder twee skihotels, een camping, restaurant en een kids entertainment centre. Op dit moment eigenaar van Bath Holiday Suites, self catered apartments en suites in Bath en sinds 1997 freelance webdesigner. Tevens zit ik in het bestuur van de Bath Alkmaar Twinning Association. Vijf jaar geleden heb ik de online community NIHB – Nederlanders in het buitenland opgezet en de website www.nihb.nl. Het NIHB is de grondlegger van Stichting GOED.