Update activering DigiD App voor Nederlanders in het buitenland

In ‘Het laatste nieuws’ bericht van 15 augustus hebben we het probleem met de DigiD App belicht. De activatie van deze App werkt niet voor de meeste Nederlanders in het buitenland, aangezien de identificatie met het paspoort niet uitgevoerd kan worden.

St. GOED heeft het balletje aan het rollen gebracht en er zou door de betrokken partijen naar mogelijke alternatieven gezocht worden. Recentelijk kregen wij te horen dat er een mogelijke oplossing is gevonden door een reeds bestaand register te gebruiken, die het paspoort wel zou kunnen toetsen. Een stap in de goede richting, we houden je op de hoogte!

Ook heeft DigiD nu ‘officieel’ de informatie aangepast op de website;

Mobiele Paspoort Aanvraagstations

In september zijn er in de volgende landen mobiele paspoort aanvraagstations gepland; Australië, Argentinië, Brazilië, Canada, Spanje en Nieuw Zeeland. Meer info op de NIHB site

Nationaliteitsonderzoek

Bijna 5000 Nederlanders over de hele wereld hebben het onderzoek al ingevuld, laat ook jouw stem gelden!

Uitslag Poll

Kunnen Nederlanders over de landsgrenzen de digitale dienstverlening van de overheid op een acceptabele en begrijpelijke manier gebruiken?

Ja zeker 29.33% – Matig 14.67% – Zeer matig 29.33% – Totaal niet 24.00% – Geen mening 2.67%

Doe mee aan onze nieuwe Poll

Het is begrijpelijk dat Nederlanders in het buitenland extra geld moeten uitgeven aan overheidsdiensten

De GOED NIEUWS FLASH is een periodieke verschijning om je op de hoogte te houden waar Stichting GOED mee bezig is en om belangrijke en nuttige informatie te verspreiden via korte aankondigingen.