Meester Max – een persoonlijke aanpak

Veel ouders weten precies wat ze willen op het gebied van het Nederlands onderwijs voor hun zoon(s) en/of dochter(s). Ze kunnen goed benoemen wat de leerbehoefte is, waar extra aandacht aan besteed moet worden en wat goed werkt voor hun kind of kinderen.

Waar andere online aanbieders werken met complete methodes, verplichte hoofdstukken, veel huiswerk en ook nog eens heel veel toetsen, bieden wij juist een gecontroleerde aanpak: je geeft zelf aan hoe jij het onderwijs georganiseerd wil hebben. Ook is er geen sprake van 120 uren onderwijs per jaar (per kind), een aantal dat door de Nederlandse Onderwijsinspectie wordt aangehouden.

Er zijn veel voordelen op het gebied van onze Nederlandse lessen. Juist omdat we geen vaste aanpak hebben, kan het deskundige team voor iedere specifieke gezinssituatie een aanbod creëren dat effectief en tijdsefficiënt is. We merken dat we met een uur lestijd, dus 36 uren per schooljaar, op hetzelfde niveau kunnen blijven als kinderen in het Nederlandse onderwijssysteem.

Ons team heeft al meer dan 2500 lessen verzorgd aan meer dan 70 leerlingen uit meer dan 20 landen.

Rob Surminski

Individuele aandacht

Vaak krijgen we e-mails van ouders die op dit moment hun kinderen naar een NTC-school sturen. Het is immers fijn om met Nederlandse kinderen en ouders in contact te komen en om de cultuur samen te behouden. Wat blijkt is dat de individuele aanspreekbaarheid tijdens de les, de intensiviteit voor de leerlingen en de effectieve feedback vaak achterblijven. Wanneer je een fijne leslengte hebt gevonden met onze docent, vaak is dat 60 minuten (soms een kwartier korter of langer), dan kun je erg efficiënt werken. Door een uur intensief te werken, bespaar je een rit in het weekend voor de 3 uur durende les. Aan de hand van de fouten van de vorige les en de vooropgestelde persoonlijke leerdoelen, wordt er een week later weer een efficiënte les gepland.

Nederlandse les van een échte meester of juf

Door de leraar of lerares ‘live’ te zien, is er een echte onderwijssituatie ontstaan. Door juist iedere week een les te hebben die precies aansluit bij de spanningsboog, de interesses en de leerdoelen van de leerling, zorgen we ervoor dat de leerling vanzelf intrinsiek gemotiveerd raakt. Bij Meester Max betaal je dus geen lesgeld voor het online ontwikkelde materiaal, je betaalt bij ons voor de effectieve les met een bevoegde docent.

Het leuke aan het verzorgen van de lessen vind ik dat je de lessen aanpast aan de behoeften en het niveau van de leerling. Als je merkt dat een leerling op een bepaald gebied nog iets achterligt of op een ander gebied juist voorligt, is dit helemaal niet erg. Ik zorg dan gewoon voor materiaal op een beter passend niveau. De leerling kan zich zo optimaal ontwikkelen zonder gefrustreerd te raken.

Juf Sanne

Nederlandse lessen, waar je ook woont

Wij werken met leerlingen uit Engeland, Frankrijk, Italië, Marokko, Spanje, Zweden, Puerto Rico, Nigeria, Israël, Brunei, Amerika, Zuid-Afrika, Kenia en natuurlijk Nederland. Waar ter wereld je ook woont, we kunnen je Nederlandse lessen op maat aanbieden. Een aantal van onze leerlingen zit op een internationale school, andere leerlingen gaan naar het reguliere onderwijs. Woon jij in een ander land en heb je interesse in een gratis proefles? Stuur dan een bericht via de website: www.meestermax.nl.

We werken met een klein team van enthousiaste, deskundige en ervaren docenten

Door het COVID-19 virus zijn veel scholen overgegaan op online lessen. Leerlingen verspreid over de hele wereld zijn kennis aan het maken met deze manier van leren. Wij hebben docenten in ons team die overdag (soms part time) voor de klas staan in Nederland. Ze kiezen er voor om in de avonduren of in het weekend enkele extra lessen te verzorgen aan de leerlingen van Meester Max. Het is voor ons echt heel leuk om te werken met deze doelgroep. Vaak maken de leerlingen gigantische groeisprongen in korte tijd, iets wat heel waardevol is voor een docent.

Een flexibele aanpak

Wij hebben ervaring met allerlei verschillende gezinnen. Wij hebben door de camera van de laptop of de tablet al bij veel gezinnen binnen mogen kijken. Ieder gezin is anders, ieder gezin behoeft dus een andere aanpak. Sommige gezinnen willen in de vakanties even stoppen met de lessen, andere willen juist dubbele lessen. Sommige gezinnen verplaatsen een les vanwege een sporttoernooi of een verjaardagspartijtje, andere gezinnen besluiten om even een aantal maanden te pauzeren. Bij ons kan het allemaal. Je schaft bij ons een aantal uren aan. Je bepaalt dan, in overleg met de docent, hoe lang jouw lessen gaan duren. Dan wordt ieder uur dat daadwerkelijk wordt gegeven van jouw gekochte uren afgeteld. Zo zorg je ervoor dat je niet onnodig betaalt voor een dienst die je niet gebruikt. We zien dat concurrenten vaak met lesgeld werken voor een heel schooljaar. We luisteren naar de ouders van onze leerlingen: wij zijn weggestapt van jaarlijks lesgeld. Bij ons kun je zelfs de overgebleven uren meenemen naar het volgende schooljaar!

Succesvol

De jury van de VertrekNL Ondernemersprijs koos Meester Max als winnaar. Een jaar eerder sleepte het unieke onderwijsconcept ook al een nominatie voor de NBCC Stronger Together Award in de wacht.

“Ondanks dat er op het gebied van Nederlandstalig onderwijs in het buitenland veel aanbieders zijn, heeft Rob met Meester Max doorgezet. Hij stapt af van het werken met modules en kijkt specifiek naar het kind en de wensen van de ouders. Dat aspect is uniek. ‘Persoonlijk’ en ‘op maat’ zijn de keywoorden voor het Nederlandstalig onderwijs. Daarnaast is Rob ons positief opgevallen door de manier waarop hij zichzelf in de wedstrijd heeft gepresenteerd, namelijk met ontzettend veel enthousiasme en positiviteit.

Jury VertrekNL Ondernemersprijs

Gratis uitproberen

Wij merken dat veel ouders het best wel spannend vinden. Ze vinden het best een grote stap om te kiezen voor online Nederlandse lessen. Wellicht dat het sinds de Corona-periode wat duidelijker is geworden voor een aantal ouders. Online onderwijs kan ontzettend goed werken. Het is belangrijk dat er duidelijke doelen zijn, dat er eerlijk en open wordt gecommuniceerd en dat de leerling intrinsiek gemotiveerd is. Bij ons kan iedereen een gratis les aanvragen. Onze experts hebben een vragenlijst opgesteld waardoor jij ons een volledig beeld kan geven van jullie unieke situatie. Na het invullen van dit formulier word je gekoppeld aan de docent die het best past bij de leerdoelen en beschikbaarheid. Na zo’n gratis les kun je ons laten weten wat je ervan vond. Ook kunnen wij advies geven op het gebied van de ideale leslengte om mee te beginnen. Heb jij behoefte om kennis te maken en om ons iets meer te vertellen over jullie specifieke verwachtingen? Ben je op zoek naar maatwerk en wil je graag een gratis proefles aanvragen? Stuur ons een e-mail of neem contact met ons op via het contactformulier.

Ben jij een donateur van Stichting Goed? Dan krijg je 10% korting op de eerste strippenkaart die je aanschaft.

Note: Stichting GOED is een non-profit organisatie zonder winstoogmerk en neemt een neutrale positie in bij de berichten van onze partners en bevriende relaties die op onze website staan. Wij presenteren hiermee dan ook geen voorkeur of advies. Informeren, verbinden en samenwerken staan centraal binnen GOED.