Partners en Bevriende Relaties (BR)

Verenigingen/Stichtingen/Organisaties/Clubs

Partners kunnen met volledig behoud van eigen identiteit, profilering en aanpak inzake overkoepelende belangen voor Nederlanders die zich bij hen aangesloten hebben of zich met hen verbonden voelen, invloed uitoefenen op de prioriteitstelling in die belangen. Dat doet de Stichting door periodiek de prioriteiten met elkaar af te stemmen en vervolgens de partners regelmatig op de hoogte te houden over de vorderingen in die beïnvloeding. De partners bepalen zelf in hoeverre zij mee willen en kunnen werken aan projecten.

Relaties hebben geen invloed op de prioriteitstelling van de belangen, wel zal frequent informatie uitgewisseld worden om elkaar en de achterban op de hoogte te houden van relevante informatie.

NIHB – Nederlanders in het Buitenland [PARTNER]

Organisatie die op 2 juni 2014 is opgericht

Het NIHB heeft als doel Nederlanders die in het buitenland wonen voor een korte, lange of permanente periode te verbinden, te informeren en te ondersteunen. NIHB heeft een goed bezochte website, www.nihb.nl, een besloten Facebookgroep met 17.000 leden, een pagina met bijna 2.000 volgers en een Twitter-account. NIHB heeft zich in februari 2018 ingezet om het aanvragen en/of vernieuwen van een paspoort voor NIHB’ers te verbeteren. Zie alle informatie hierover op de NIHB website.

Nederlanders in den Vreemde [PARTNER]

Organisatie

Nederlanders in den Vreemde, schenkt aandacht aan het wonen buiten Nederland en de overheid, met name omtrent het verlies Nederlanderschap en Dubbele Nationaliteit.

Dutch People All Over The World [RELATIE]

Online Community

Dutch People All Over The World – Is altijd op zoek naar bijzondere verhalen van Nederlanders die in het buitenland wonen, werken, studeren en leven. Verbind Nederlanders wereldwijd.
Beheerder: Frans Jansen
Leden: 15.500

Holland Club Munchen [RELATIE]

Organisatie

Holland Club Munchen – Nederlanders in Munchen verbinden d.m.v. maandelijkse borrels en evenementen, zoals Koningsdag, Sinterklaas, Bierfest etc.
Herman Zaaiman – Voorzitter
Lidmaatschap: gratis (bijdrage per evenenment)

Finland – Dutch and lost in Finland [PARTNER]

Online Facebookcommunity

Voor Nederlanders die vragen hebben over Finland, de Finse bevolking, Nederlands eten of het extreme weer en over het algemeen het wonen in Finland. Join for Free, Oprichtingsdatum: 2007.
Naam Bestuursleden en/of oprichter en/of admin: Fred Keus, Peter Grimbergen, Robert Gerritsen (admin)
Aantal leden: 530

Frankrijk - Raad en Daad [RELATIE]

Voor Nederlandstaligen die hulp nodig hebben bij praktische problemen in Frankrijk

Op het forum van Wonen en Leven in Frankrijk is medio oktober 2013 uit de deelnemers een initiatief voortgekomen om Nederlandstalige nieuwkomers in Frankrijk een helpende hand te bieden. Zo is het vrijwilligersteam Raad&Daad ontstaan. Het enthousisasme bleek groot en inmiddels staan méér dan 160 vrijwilligers van Raad&Daad, verspreid over Frankrijk, klaar om u te helpen. Bezoek onze website: www.raadendaad.fr

Frankrijk - Les Amis de DROP [RELATIE]

Vereniging, de Association ‘Les Amis de Drop of Stroopwafels’.

DROP Is een kwartaaluitgave van de Vereniging Les Amis de Drop of Stroopwafels. Een vereniging met als oogmerk de uitgifte van het kwartaalmagazine DROP, waarin informatie en interessante artikelen voor Nederlandstaligen in Frankrijk. Zie alle informatie op https://lesamisdedrop.fr

Maleisie -Nederlandse vereniging Maleisie [PARTNER]

De Nederlandse Vereniging Maleisië (NLV) is een sociaal platform voor Nederlanders in Maleisië.

Families, individuen, koppels, werkenden, reizenden, stagair(e)s of studenten & gepensioneerden. Middels (bijna maandelijkse) evenementen proberen wij de community bij elkaar te brengen. Een vereniging door leden voor leden. Qua evenementen organiseren we natuurlijk de vaste NL’se culturele kopstukken zoals Koningsdag, Vrijmarkt en Sinterklaas. Bij genoeg animo ook Leids Ontzet, Carnaval, Pasen & 4 mei Herdenking. Ook proberen we elk jaar een extra stukje cultuur naar NL te halen in de vorm van cabaret. De NLV werkt nauw samen met de Nederlandse Ambassade, Malaysian Dutch Business Council & LanguageOne (NLs school te Kuala Lumpur). Oprichtingsdatum: naar verluidt 90 jaar geleden. Voorzitter: Martijn Langhout. Website: http://www.nlvmaleisie.nl/

Portugal - Belgen en Nederlanders in Portugal [RELATIE]

Online Facebookcommunity

Belgen en Nederlanders in Portugal, een groep voor info, respect en humor.
Groep waar informatie, ervaringen en tips worden gedeeld voor en door Nederlanders die tijdelijk of permanent in Portugal verblijven.
Aantal leden: > 1050 en beheer Manuela: Dolores Weber, Sabrina Marques.

Spanje - Holandeses en España - Nederlanders in Spanje  [RELATIE]

Spanje - Holandeses en España - Nederlanders in Spanje [RELATIE]

Online Facebookcommunity

Nederlanders in Spanje, een groep voor Nederlanders die in Spanje wonen.
Aantal leden: 3500 en beheer Joris Vredling.

Thailand - Nederlandse Vereniging Thailand [PARTNER]

Vereniging

Nederlandse Vereniging Thailand, bestaat sinds januari 1941 en stelt zich tot doel de relaties tussen de in Thailand woonachtige Nederlanders te versterken. Daartoe organiseert de NVT ieder jaar een aantal sociale en informele activiteiten voor haar leden. Er is een vaste maandelijks ontmoeting op de eerste donderdag van de maand waar leden gezellig bijpraten en ze kennis kunnen maken metnieuwe leden. Daarnaast worden er verschillende activiteiten en ontmoetingen georganiseerd. Om belangstellenden op de hoogte te houden van de komende activiteiten verschijnt frequent onze Nieuwsbrief. Onze website www.nvtbangkok.org is in eerste instantie bedoeld om nieuws en komende evenementen onder de aandacht te brengen. Daarnaast heeft de NVT een Facebookpagina om te raadplegen en verschijnen er regelmatig artikelen in het online magazine ‘de Tegel’ Een indruk van de activiteiten van de NVT wordt gegeven via de vele clips op het YouTube kanaal van de NVT.”

Nederlanders Overzee [PARTNER]

Hulpverlenende organisatie voor Nederlanders in Thailand

Stichting Nederlanders Overzee is  kleinschalige hulpverlenende organisatie, die hulp aanbiedt aan Nederlanders in Thailand. De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door het bieden van hulp aan gedetineerden, scholing, ouderen, zieken, eenzame, evenals het bieden van hulp bij maatschappelijke problemen, (zorg)verzekeringen en hulp in het algemeen voor Nederlanders buiten Europa.

Turkije - NL Alanya [PARTNER]

De vereniging NL Alanya is er voor de Nederlandstaligen in Alanya en omgeving.

De vereniging organiseert een aantal leuke informele activiteiten voor Nederlandstalige inwoners van Alanya. Ook brengt men de ingeschreven leden op de hoogte van zaken die handig en/of leuk zijn als men woonachtig is in Alanya. Verder verleent NL Alanya de leden een helpende hand voor een aangenaam verblijf in Turkije. Dit kan variëren van het aanvragen van een rijbewijs tot hulp bij ziekenhuisopnames. Daarnaast organiseren wij diverse activiteiten zoals een koffieochtend, inloopborrel en themamiddagen. De website wordt momenteel aangepast.  Oprichtingsdatum: 1 januari 2012, Bestuursleden: Udo Peters, Hanneke Peijnenburg, Aantal leden : +/- 1800

Verenigd Koninkrijk - Clubs/Verenigingen/Communities [RELATIE]

Anglo Dutch Association – De Vereniging werd in 1971 in het leven geroepen op initiatief van de Nederlandse Consul in Southampton. Het lidmaatschap is open voor een ieder die of de Nederlandse nationaliteit bezit of andere contacten heeft met het land, de taal, of inwoners. Contact persoon: Shirley Barnet

Nederlandse Club in Faringdon – The Orange Doves, bestaat al jaren en heeft een trouwe groep leden, contact persoon Orange Doves: Wim Meeuwis

Nederlandse Club in Swindon/Wiltshire – Contact persoon: Saskia Visser (Facebook)

Dutch in Avon Group: Vereniging met leden (join for free) sinds 1991. Nederlanders in en rond Bristol, die een keer per jaar bij elkaar komen voor Sinterklaas en af en toe andere activiteiten organiseren als wandelingen en pick-nicks. Contact personen: Joke Ouwendijk, Frank van der Kleij, Esther Keller.

Verenigde Staten - Dutch in Seattle [PARTNER]

Online Community and website voor Hollanders door Hollanders om te verbinden, informatie te delen en communicatie locale events via emaillijst en website
Join for Free / website registratie
Aantal leden  : 1400+