De Stichting neemt deel aan de klankbord meetings van het Loket Buitenland (werktitel) ter verbetering van de dienstverlening aan Nederlanders in het buitenland. Het project komt voort uit het regeerakkoord kabinet Rutte III. Daarnaast heeft de Stichting met regelmaat contact betreffende de consulaire dienstverlening en zetten we ons in voor de verbetering van de MVA’s (de mobiele paspoort aanvraagstations), de informatievoorziening en alle andere aspecten die met de consulaire dienstverlening te maken hebben .
Mobiel Paspoort Aanvraagstation informatievoorziening schiet te kort
Mobiel Paspoort Aanvraagstation informatievoorziening schiet te kort Wat doet een MVA (Pop-up ambassade / Pop-up Consulaat)? Een consulair team komt een maal per jaar (soms 2 x) naar een regio waar veel Nederlanders wonen. Bij een MVA kun je een paspoort vernieuwen en...
Mobiel paspoort aanvraagstation Australie
Het is algemeen bekend dat velen van de Nederlanders in het buitenland een lange reis moeten afleggen om een paspoort te vernieuwen. Hier heeft onze partner het NIHB in 2018 campagne voor gevoerd. Er zijn sindsdien een aantal verbeteringen doorgevoerd, zoals de...
Resultaten onderzoek ‘In contact met de Nederlandse overheid’
Om de dienstverlening aan Nederlanders in het buitenland verder te verbeteren, heeft de Nederlandse (Rijks)overheid in juni en juli van dit jaar onderzoek gedaan naar ervaringen van burgers in het buitenland met informatie en communicatie door de overheid over de...
Klankbord Loket Buitenland 30 juni 2020
VerslagAanwezig: Stichting GOED (Grenzeloos Onder Een Dak), NWS (Nederlandse Wereldwijde Studenten), VBNGB (Vereniging Belangenbehartiging Nederlands Gepensioneerden in het Buitenland), SNBN (Stichting Nederlanders Buiten Nederland).Een jaar na de eerste...
Staat van het Consulaire 2020
De vaste commissie voor Buitenlandse Zaken heeft op 29 juni 2020 overleg gevoerd met de heer Blok, minister van Buitenlandse Zaken. Wij hebben hiervan een korte samenvatting gemaakt en er een aantal onderwerpen uitgelicht. De repatriëring Kamerleden...
Woon, werk of studeer je buiten Nederland?
Wat zijn jouw ervaringen omtrent informatie, communicatie en dienstverleningAls vervolg op het onderzoek in 2018 naar de overheidsdienstverlening, is het ook nu weer belangrijk jullie ervaringen te delen. Zodat het nieuwe burgerportaal (zie eerdere berichtgeving Loket...