DigiD en e-IDAS
Stichting GOED heeft zich vanaf het begin ingezet voor de verbetering van de DigiD. Nederlanders in het buitenland hebben problemen de DigiD te gebruiken en aan te vragen en de App werkt niet met de ID-check. We hebben gesprekken gehad met DigiD, Logius en Buitenlandse Zaken en een onderzoek gedaan naar de knelpunten en problemen. Ook is het probleem met de DigiD app (ID-check) door de Stichting onder de aandacht gebracht. De DigiD App wordt nu aangepast zodat de ID-check werkt met paspoorten en rijbewijzen uitgegeven met een adres in het buitenland (RNI).
We onderzoeken op het moment ook het Europese inlogmiddel e-IDAS te gebruiken door Nederlanders in het buitenland.
We zijn regelmatig in contact met DigiD, Logius, eHerkenning en eIDAS over de ontwikkelingen, informatievoorziening en problemen.
Klankbord Loket Buitenland 30 juni 2020
VerslagAanwezig: Stichting GOED (Grenzeloos Onder Een Dak), NWS (Nederlandse Wereldwijde Studenten), VBNGB (Vereniging Belangenbehartiging Nederlands Gepensioneerden in het Buitenland), SNBN (Stichting Nederlanders Buiten Nederland).Een jaar na de eerste...
Open brief aan Ministerie van Binnenlandse Zaken
Open brief aan Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties (Min. R. Knops), met het verzoek antwoord te geven op openstaande vragen.Inhoud van de brief, verstuurd op 4 maart 2020;Er is nog veel onduidelijkheid over de aanpak van de problemen die...
FACTSHEET DIGID VOOR NEDERLANDERS IN HET BUITENLAND
Waar kun je terecht? Je kunt terecht bij balies van verschillende (grens)gemeenten in Nederland en bij balies van verschillende Nederlandse ambassades in het buitenland. Kom je wel of niet in aanmerking? Om een DigiD aan te vragen ‘vanuit het buitenland’, moet je...
Deelname St. GOED aan DigiD Burgerpanel 30 januari 2020
Vijfde BurgerpanelKarin Eastwood heeft namens Stichting GOED deelgenomen aan het 5e Burgerpanel MijnOverheid, DigiD en Machtigingen.Via MijnOverheid heeft de burger digitaal toegang tot zijn of haar post van de overheid (Berichtenbox).MijnOverheid wil...
Beantwoording Kamervragen DigiD
Beantwoording Kamervragen over het bericht 'Nederlander in buitenland moet op pad voor extra check DigiD'Staatssecretaris Knops bevestigt bestaande problemen DigiDGisteren, 10 september zijn de Kamervragen die waren gesteld door de leden Verhoeven en Sjoerdsma (beiden...
DigiD App update – Poll – Mobiele paspoort aanvraagstations
Update activering DigiD App voor Nederlanders in het buitenlandIn ‘Het laatste nieuws’ bericht van 15 augustus hebben we het probleem met de DigiD App belicht. De activatie van deze App werkt niet voor de meeste Nederlanders in het buitenland, aangezien de...
DigiD inloggen bij diensten die inloggen met de app of inlog met SMS vereisen
WorkaroundEr is voor Nederlanders in het buitenland, die aan de voorwaarden voldoen, nu een mogelijkheid om de DigiD App te activeren en een telefoonnummer te veranderen of toe te voegen, zonder een nieuwe activeringscode op te halen bij de balie. Deze...
Update DigiD – SMS verificatie
Telefoonnummer wijzigen DigiD en inloggen via de DigiD AppHet is onder onze aandacht gebracht dat het (voor een deel van de Nederlanders in het buitenland) toch mogelijk is om een telefoonnummer te wijzigen of toe te voegen, zonder hiervoor een nieuwe DigiD...
Stichting GOED weer in Den Haag
In gesprek met UWV/DigiD en eerste aftrap Klankbord bijeenkomst - Buitenlandse Zaken Er worden steeds wat meer stapjes vóór dan achteruit gedaan in de belangenbehartiging van NIHB’ers die Stichting GOED zich zo ter harte neemt. DIGID - UWV - LOGIUS Op ons...
Kamervragen verplichte UWV tweestapsverificatie DiGiD
Kamervragen Dankzij de inspanningen van Stichting GOED, via de pers en middels de DigiD enquête, is het DigiD probleem onder de aandacht gebracht en zijn er nu Kamervragen gesteld.De kamervragen zijn gesteld door de leden Verhoeven en Sjoerdsma van D66);...