Waar kun je verder nog terecht voor meer informatie of vragen?

Mochten er na het lezen van de thema pagina’s nog steeds vragen zijn, dan kun je eventueel nog de websites van de overheid of het 24/7 contact center raadplegen.

Rijksoverheid

12 vragen en antwoorden over de Nederlandse nationaliteit

Brochure

Kan ik mijn Nederlandse nationaliteit
automatisch verliezen? En hoe voorkom ik dat?

Nederlander worden

Er zijn verschillende manieren om Nederlander te worden: automatisch door geboorte als bij de geboorte 1 van uw ouders Nederlander is, adoptie of erkenning. Of via een procedure (optie of naturalisatie). Buitenlanders kunnen na 5 jaar legaal in Nederland wonen het Nederlanderschap aanvragen.

24/7 Contactcenter

Het 24/7 BZ contactcenter van Buitenlandse Zaken is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar via het online contactformulier, op Twitter @247BZ en telefonisch op nummer +31247247247. Je kunt hier onder meer vragen stellen over het Nederlanderschap.

Rijkswet op het Nederlanderschap

De huidige nationaliteitswet met Artikelen 1 t/m 28

Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen Verlies Nederlandse Nationaliteit.

Min. Justitie en Veiligheid

Meer info

Nog steeds geen duidelijkheid? De website Nederlanders in den Vreemde van Kris von Habsburg (met medewerking van Mr. Paul Munsell) biedt ook de mogelijkheid vragen te stellen, welliswaar voor een kleine vergoeding. Tevens kun je terecht bij de Facebook groep van Mr. Paul Munsell en Stichting Buitenlandse Partner.

Nederlanders in den Vreemde

Website over de nationaliteitswet, waar je ook terecht kunt met vragen en advies, tegen een kleine vergoeding.

Beheerder Kris von Habsburg

Latent Nederlander

Facebook groep waar vragen gesteld kunnen worden over de nationaliteitswet & latente Nederlanders.

Beheerder Mr. Paul Munsell

Stichting Buitenlandse Partner

Forum met veel informatie voor Nederlanders met een buitenlandse partner. (MVV, verblijfsvergunning, inburgeren etc.)

DISCLAIMER
Alle informatie en adviezen moeten door de lezer zelf geverifieerd worden, alvorens actie te ondernemen. De informatie en het advies kunnen ongewild fouten bevatten en de situatie kan van persoon tot persoon verschillen. Daarnaast kan de wet net veranderd zijn of in de toekomst veranderen. Zie je een fout of heb je aanvullende informatie? Neem dan contact met ons op.