De Nationaliteit Thema pagina’s zijn opgesteld door Kris von Habsburg en Paul Munsell

Om reden van synchronisate met de rest van de website en de uitgangspunten van de Stichting GOED,  heeft de redactie enige aanvullingen en correcties aangebracht . Wat de dankbaarheid van GOED voor Kis en Paul er absoluut niet minder om maakt!

Kris von Habsburg woont al meer dan 25 jaar in den vreemde (Engeland, Thailand, China, Ierland, Australië, VS, etc) waar hij ervaring heeft met internationaal werken, huwelijk, scheiding, kinderen, en heeft zelf met zijn kinderen ook een andere nationaliteit erbij. Hij heeft ook een paar jaar als consulair medewerker gewerkt en heeft daar kennis opgedaan van zaken zoals afgifte paspoorten, nationaliteitswetgeving, consulaire bijstand etc. Kris geeft stichtingen en politici advies op dit gebied en geeft vaak informeel advies aan anderen om te zorgen dat men binnen de wet blijft en nationaliteitsproblematiek vermijdt. De auteur is erg begaan met de problematiek en leed veroorzaakt door de huidige nationaliteitswetgeving, die onder andere families kan scheiden en ouderen doet vereenzamen zoals hij onder meer zag via zijn werk in Australië. Hij herkende al snel hoe de nationaliteitswetgeving Nederlandse immigranten en hun families raakt en dat het ook anders kan.

Paul Munsell woont zo’n 30 jaar in het buitenland (VS, Frankrijk, België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland). Hij heeft Franse en Duitse taal en letterkunde gestudeerd aan de Georgetown University te Washington DC en de George Mason University, Virginia. Daarna studeerde hij politieke wetenschappen en recht aan de Institut d’Études Politiques de Paris en de Université de Paris (Panthéon-Assas) te Parijs. Paul heeft de Facebookgroep “Netherlands/Dutch Nationality Law Changes 2010 & Latent Dutch” opgericht. Volgens de Nederlandse ambassade te Washington was Paul de eerste Nederlander in Noord-Amerika die de optieverklaring in 2010 voor de “Latente Nederlanders” heeft afgelegd. Omdat de officiële informatie van de overheid vaak aanleiding geeft tot verwarring of onduidelijkheid, beantwoordt hij graag onofficieel kwesties over het Nederlanderschap, ter ondersteuning van Nederlanders in het buitenland.

Meer specifieke vragen over jouw eigen situatie?

Inzake nationaliteitsvraagstukken wordt de Stichting GOED ondersteund door experts Kris von Habsburg en Paul Munsell, die je via onderstaand formulier nog vervolgvragen kunt stellen over jouw eigen situatie. Aangezien zij dit vrijwillig doen, naast hun drukke leven, kan het antwoord soms even op zich laten wachten. Lees a.u.b. eerst de themapagina’s goed door.

Vragen Nationaliteitswetgeving

Ik heb onbewust mijn Nederlanderschap verloren doordat;

DISCLAIMER
Alle informatie en adviezen moeten door de lezer zelf geverifieerd worden, alvorens actie te ondernemen. De informatie en het advies kunnen ongewild fouten bevatten en de situatie kan van persoon tot persoon verschillen. Daarnaast kan de wet net veranderd zijn of in de toekomst veranderen. Zie je een fout of heb je aanvullende informatie? Neem dan contact met ons op.