Vrijwilligers Stichting GOED

Geen enkele organisatie vandaag de dag kan zonder vrijwilligers, zeker niet een organisatie die zich inzet voor zijn/haar medemens.

Vrijwilligers zijn voor Stichting GOED van onschatbare waarde. De ervaring, kennis en betrokkenheid die vrijwilligers meebrengen, geeft alles wat onze stichting te bieden heeft een extra dimensie. We zijn dan ook altijd op zoek naar mensen die zich vrijwillig willen inzetten voor het algemeen belang van Nederlanders die buiten de landsgrenzen wonen.

Ben je een echte netwerker of misschien wel een speurneus? Heb je expertise of ervaring over een specifiek onderwerp? Je kunt ons ondersteunen vanuit je eigen comfortabele huis of erop uitgaan als dat je beter bevalt. Het enige wat je nodig hebt om de positie van Nederlanders in het buitenland te verbeteren, is een smartphone, een computer/laptop of tablet en een redelijke internet verbinding. Uiteraard is een goede dosis humor, enthousiasme en passie het belangrijkste.

Heb je wat tijd over om ons te ondersteunen? Vind je het leuk om met mensen te werken uit alle delen van de wereld? Registreer je dan als vrijwilliger voor de Stichting.

Sociale Media Marketing

Om zo veel mogelijk mensen te bereiken wereldwijd, kunnen we niet zonder Sociale Media en het internet. Daarom zijn we op zoek naar een expert, met een bovengemiddelde kennis van Instagram, Twitter, LinkedIn, Facebook en online marketing. Heb jij de kennis en ervaring om de Stichting via deze kanalen meer bekendheid te geven? Wellicht een leuke uitdaging voor de jongeren onder ons die in het buitenland studeren en/of wonen.

GOED Vertegenwoordigen

Word een GOED ambassadeur en vertegenwoordig GOED in jouw land of regio.

Stichting GOED en met ons de Nederlanders in het buitenland hebben er belang bij dat zoveel mogelijk mensen en organisaties ons werk ondersteunen. Een goede naamsbekendheid is hierbij natuurlijk essentieel. Daarom zijn wij op zoek naar ambassadeurs die zich aan Stichting GOED willen verbinden en onze werkzaamheden en nieuws onder de aandacht willen brengen. Denk hierbij aan het delen van nieuws via Sociale Media, publiciteit (via websites, forums, Nederlandse organisaties), het aanspreken van je eigen netwerk en contacten leggen die nuttig kunnen zijn voor de Stichting.

Ondersteuning van Projecten

Projecten ter verbetering van o.a. DigiD, bewijs van in leven zijn, terugkeer met een buitenlandse partner en terugkeer in het algemeen, paspoort vernieuwen, het proces mobiel paspoort aanvraagstation, verlengen rijbewijs en onderwijs in het buitenland. Maar ook verlies Nederlanderschap, het vraagstuk ‘dubbele nationaliteit’ (modernisering nationaliteitswet, de mogelijkheid een bankrekening te openen of te behouden in Nederland en problemen rondom pensioen, AOW en de zorg.

Heb je ergens meer dan gemiddeld verstand van en interesse in? Wat tijd over? Dan horen we graag van je!

Communicatie

Van nieuwsbrief tot verzoekschrift, van inspiratie-oproep tot taalkundig fileermes, er is veel en vaak behoefte aan communicatie. Mensen met een vlotte pen en beschikbare tijd worden uitgedaagd zich te melden. Ook mensen die persberichten kunnen schrijven en/of contacten met de media, overheid of politiek hebben, zijn zeer welkom.

Mocht een of meerdere van deze werkzaamheden je aandacht hebben getroffen, registreer je dan als vrijwilliger, wij zullen vervolgens zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Ik wil mij registreren als vrijwilliger en meehelpen de belangen van Nederlanders in het buitenland te behartigen

Onze vrijwillgers

VoornaamAchternaamCountry