Geen enkele organisatie vandaag de dag kan zonder vrijwilligers, zeker niet een organisatie die zich inzet voor zijn/haar medemens.

Vrijwilligers zijn voor Stichting GOED van onschatbare waarde. De ervaring, kennis en betrokkenheid die vrijwilligers meebrengen, geeft alles wat onze stichting te bieden heeft een extra dimensie. We zijn constant op zoek naar mensen die zich vrijwillig willen inzetten voor het algemeen belang van Nederlanders die buiten de landsgrenzen wonen.

Je kunt ons ondersteunen vanuit je eigen comfortabele huis. Het enige wat je nodig hebt om de positie van Nederlanders in het buitenland te verbeteren, is een smartphone of computer en redelijk internet in de buurt. En natuurlijk het enthousiasme en de passie om elkaar te helpen.

Maak kennis met onze vrijwilligers!

Heb je ervaring of expertise en wat tijd over om ons te ondersteunen? Op dit moment kunnen we vrijwilligers gebruiken bij onderstaande taken, functies en/of activiteiten.

• Projecten
  • Onderzoek
  • Communicatie
  • Administratieve/organisatorische ondersteuning
  • Ambassadeurschap Stichting GOED
  • Informatie voorziening / content writers
  • Kennisbank
Projecten

Projecten ter verbetering van o.a. de DigiD-aanvraag, bewijs van in leven zijn, terugkeer buitenlandse partner en terugkeer in het algemeen, paspoortaanvraag/vernieuwen, verlengen rijbewijs, maar ook verlies Nederlanderschap, het vraagstuk ‘dubbele nationaliteit’, de mogelijkheid een bankrekening te openen of te behouden in Nederland en problemen rondom pensioen/AOW/zorg. Heb je ergens meer dan gemiddeld verstand van, tijd voor of interesse in? Dan horen we graag van je!

Onderzoek

Zowel voor onze projecten als voor de opbouw en het onderhoud van specifieke onderwerpen, naslagdocumenten en voor spontaan uit online communities naar voren komende vragen, willen we een beroep kunnen doen op vrijwilligers.

Communicatie

Van nieuwsbrief tot verzoekschrift, van inspiratie-oproep tot taalkundig fileermes, er is veel en vaak behoefte aan communicatie. Mensen met een vlotte pen en beschikbare tijd worden uitgedaagd zich te melden. Ook mensen die persberichten kunnen schrijven en/of contacten met de media hebben, zijn zeer welkom.

Administratief/organisatorisch/internet

Op het gebied van administratie en sponsoring (commercieel) en webapplicaties kunnen we ondersteuning gebruiken.

Stichting GOED Ambassadeurs

Spread the word, promoot Stichting GOED, gebruik je enthousiasme om anderen te beïnvloeden zich aan te sluiten bij Stichting GOED.

Schrijvers van content voor de website

Het schrijven van informatieve artikelen voor Stichting GOED, bijvoorbeeld over AOW, pensioen, belasting, zorg, onderwijs etc.

Knowledgebase/kennisbank

Verzamelen van constant terugkerende vragen en antwoorden en deze verwerken en bijhouden in een kennisbank. Mocht een of meerdere van deze zaken je aandacht hebben of kun je op een andere manier bijdragen, vul dan onderstaand formulier in.

Hoeveel tijd beschikbaar