Geen enkele organisatie vandaag de dag kan zonder vrijwilligers, zeker niet een organisatie die zich inzet voor zijn/haar medemens.

Vrijwilligers zijn voor Stichting GOED van onschatbare waarde. De ervaring, kennis en betrokkenheid die vrijwilligers meebrengen, geeft alles wat onze stichting te bieden heeft een extra dimensie. We zijn constant op zoek naar mensen die zich vrijwillig willen inzetten voor het algemeen belang van Nederlanders die buiten de landsgrenzen wonen.

Je kunt ons ondersteunen vanuit je eigen comfortabele huis. Het enige wat je nodig hebt om de positie van Nederlanders in het buitenland te verbeteren, is een smartphone, een computer/laptop of tablet en een redelijke internet verbinding. Uiteraard met een goede dosis humor, enthousiasme en passie.

Maak kennis met onze vrijwilligers!

Heb je ervaring of expertise en wat tijd over om ons te ondersteunen? Op dit moment kunnen we vrijwilligers gebruiken bij onderstaande taken, functies en/of activiteiten.

• Projecten
  • Onderzoek
  • Communicatie
  • Administratieve/organisatorische ondersteuning
  • Ambassadeurschap Stichting GOED
  • Content schrijvers voor de website
  • Social media en online platforms
  • Kennisbank
Projecten

Projecten ter verbetering van o.a. de DigiD-aanvraag, bewijs van in leven zijn, terugkeer buitenlandse partner en terugkeer in het algemeen, paspoortaanvraag/vernieuwen, verlengen rijbewijs, maar ook verlies Nederlanderschap, het vraagstuk ‘dubbele nationaliteit’, de mogelijkheid een bankrekening te openen of te behouden in Nederland en problemen rondom pensioen/AOW/zorg.

Heb je ergens meer dan gemiddeld verstand van, tijd over en interesse in? Dan horen we graag van je!

Onderzoek

Zowel voor onze projecten als voor de opbouw en het onderhoud van specifieke onderwerpen, naslagdocumenten en voor spontaan uit online communities naar voren komende vragen, willen we een beroep kunnen doen op vrijwilligers.

Communicatie

Van nieuwsbrief tot verzoekschrift, van inspiratie-oproep tot taalkundig fileermes, er is veel en vaak behoefte aan communicatie. Mensen met een vlotte pen en beschikbare tijd worden uitgedaagd zich te melden. Ook mensen die persberichten kunnen schrijven en/of contacten met de media, overheid of politiek hebben, zijn zeer welkom.

Administratieve en organisatorische ondersteuning

Het helpen met de administratie en organisatie, onder andere d.m.v. het online structureren/opzetten en bijhouden van web-platforms, Cloud omgevingen en (web)applicaties. Zelfstandig kunnen werken en meedenken.

Stichting GOED Ambassadeurs

Spread the word, promoot Stichting GOED, gebruik je enthousiasme om anderen te beïnvloeden zich aan te sluiten bij Stichting GOED.

Content schijvers voor de website

Het schrijven van informatieve artikelen voor Stichting GOED, bijvoorbeeld over AOW, pensioen, belasting, zorg, onderwijs, nationaliteit etc. en indien mogelijk het beantwoorden van vragen.

Social Media en online platforms

Een Social Media expert, met een bovengemiddelde kennis van Instagram, Twitter, LinkedIn, Facebook etc.

Knowledgebase/kennisbank

Relevante informatie voor Nederlanders in het Buitenland archiveren, verwerken en bijhouden in een kennisbank.

Mocht een of meerdere van deze zaken je aandacht hebben of kun je op een andere manier bijdragen, vul dan onderstaand formulier in en stuur eventueel ook je CV door per e-mail aan contact @ stichtinggoed.nl (zonder spaties).

Hoeveel tijd beschikbaar