Vrijwilligers Stichting GOED

Geen enkele organisatie vandaag de dag kan zonder vrijwilligers, zeker niet een organisatie die zich inzet voor zijn/haar medemens.

Vrijwilligers zijn voor Stichting GOED van onschatbare waarde. De ervaring, kennis en betrokkenheid die vrijwilligers meebrengen, geeft alles wat onze stichting te bieden heeft een extra dimensie. We zijn dan ook altijd op zoek naar mensen die zich vrijwillig willen inzetten voor het algemeen belang van Nederlanders die buiten de landsgrenzen wonen.

Onze vrijwilligers

ZwedenAdriannaSkouras-TrommelAdmin
ZwitserlandElsde Bakker

Functiemogelijkheden als vrijwilliger bij Stichting GOED

Op dit moment is er een openstaande vacature bestuurslid Stichting GOED.

GOED Vertegenwoordiger

Vertegenwoordig GOED in jouw land of regio.

Om onze taak als klankbord goed te kunnen vervullen is het voor Stichting GOED van groot belang onze doelgroep te kunnen bereiken en te informeren. De vertegenwoordiger speelt hierin een belangrijke rol. Stichting GOED streeft ernaar, in zoveel mogelijk landen, één of meerdere vertegenwoordigers te hebben die het contact onderhouden met Nederlanders, Nederlandse organisaties en wanneer mogelijk met de ambassade of consulaat. Zij kunnen daarnaast ook als landelijk en/of lokaal aanspreekpunt voor de Stichting fungeren.

De vertegenwoordiger werkt binnen de geest van de visie, missie, strategie en normen en waarden van Stichting GOED. Hij/zij is de liaison tussen Nederlanders in zijn/haar land van verblijf en het internationale bestuur van Stichting GOED en faciliteert de klankbord functie van de Stichting in zijn/ haar land van verblijf. Daarnaast kunnen onderwerpen die voor meerdere landen van toepassing zijn door de vertegenwoordiger samen met het bestuur van Stichting GOED worden opgepikt.

GOED nieuwsverspreiders

Vrijwilligers die zich aan Stichting GOED willen verbinden en onze werkzaamheden en nieuws onder de aandacht willen brengen. Denk hierbij aan het delen van nieuws via Sociale Media, publiciteit via websites, forums, Nederlandse organisaties, het aanspreken van je eigen netwerk en contacten leggen die nuttig kunnen zijn voor de Stichting.

Sociale Media Marketing

Om zo veel mogelijk mensen te bereiken wereldwijd, kunnen we niet zonder Sociale Media en het internet. Daarom zijn we op zoek naar een expert, met een bovengemiddelde kennis van Instagram, Twitter, LinkedIn, Facebook en online marketing. Heb jij de kennis en ervaring om de Stichting via deze kanalen meer bekendheid te geven? Wellicht een leuke uitdaging voor de jongeren onder ons die in het buitenland studeren en/of wonen.

Ondersteuning verlenen bij projecten en onderzoek

Voorbeelden van onderwerpen:

• Digitale Overheid zoals DigiD, e-IDAS
  • Terugkeer met een buitenlandse partner en terugkeer in het algemeen
  • Verbeteren van de informatievoorziening voor Nederlanders in het buitenland
  • Verbeteren dienstverlening bij verschillende instanties
  • Consulaire Zaken; zoals paspoort vernieuwen, mobiel paspoort aanvraagstation, Verklaring van Nederlanderschap
  • Onderwijs in het buitenland
  • Pensioen, AOW (bewijs van in leven zijn)
  • DUO

Verlies Nederlanderschap, het vraagstuk ‘dubbele nationaliteit’, modernisering nationaliteitswet is een blijvend onderwerp van aandacht. Maar ook de mogelijkheid een bankrekening te openen of te behouden in Nederland, krijgt onze aandacht.

Heb je ergens meer dan gemiddeld verstand van en interesse in? Wat tijd over? Dan horen we graag van je!

Communicatie / tekstschrijver/ster

Van nieuwsbrief tot verzoekschrift, van inspiratie-oproep tot taalkundig fileermes, er is veel en vaak behoefte aan communicatie. Mensen met een vlotte pen en beschikbare tijd worden uitgedaagd zich te melden. Ook mensen die persberichten kunnen schrijven en/of contacten met de media, overheid of politiek hebben, zijn zeer welkom.

Mocht een of meerdere van deze werkzaamheden je aandacht hebben getroffen, registreer je dan als vrijwilliger, wij zullen vervolgens zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Ik wil mij registreren als vrijwilliger en meehelpen de belangen van Nederlanders in het buitenland te behartigen